Een vereniging met geschiedenis

Wandelvereniging Gelderland is opgericht in 2004 als zelfstandige vereniging. Zij continueert de wandelsportactiviteiten van het Nijmeegs Wandel Verbond (NWV anno 1932), later de Kring Gelderland en vanaf 2004 de huidige tenaamstelling, aangesloten bij Regio Gelderland van KNBLO Wandelsportorganisatie Nederland en vanaf 1 januari 2015 aangesloten bij de Regio Gelderland van de Koninklijke Wandel Bond Nederland. Als lid van een grote organisatie is er maandelijks overleg binnen het bestuur en enkele keren per jaar met een collega-, regio- en bondsbestuur. De jaarvergadering wordt gehouden in maart en is toegankelijk voor alle leden, waar en wanneer leest u op deze website. Daarnaast ontvangen alle leden, mits zij hun email-adres aan de ledenadministratie hebben doorgegeven de uitnodiging op hun mail-adres. Leden van Wandelvereniging Gelderland dragen bij aan een goede vereniging door hun ideeen en wensen aan hun bestuur kenbaar te maken.

Vrijwilligers

vormen de basis van Wandelvereniging Gelderland. Zij plannen activiteiten, verkennen en markeren wandelroutes. Zij verzorgen de startplaats en de plaats van inschrijving voor de wandeltocht. Zij laten als opgeleide verkeersregelaars de wandelaar veilig oversteken. Daarom tracteren wij jaarlijks alle vrijwilligers op een gezellige avond als beloning voor hun fantastische inzet. Dat is een goede gelegenheid om met hen nog eens rustig het afgelopen jaar door te nemen en om van hen te horen waar het beter kan.

De instroom van vrijwilligers stagneert door de individualisering van de huidige samenleving. Gelet op die ontwikkeling doet Wandelvereniging Gelderland een dringend beroep op mensen die zich willen inzetten als vrijwilliger / bestuurder of een ander willen voordragen.

Ingeschreven in het register van de Kamer van Koophandel Centraal Gelderland onder nummer 40144013.