Over ons

In 1932 ontstonden er diverse Wandelkringen in het land, waaronder de Kring Nijmegen.
Vele jaren gingen voorbij, de Vierdaagse bleef bestaan dus ook het belang om daarvoor te trainen. Het plezier wat wandelen met zich meebrengt zorgde ervoor, dat deze vereniging, met de inzet van vele vrijwilligers,  ook bleef bestaan. Een bekend gezicht was de “winkel” op de St. Annastraat (Via Gladiola).

In 2004 werd de toenmalige “Kring” Gelderland gesplitst in de Regio Gelderland en de Wandelvereniging Gelderland. De zelfstandige vereniging  heeft de Individuele Leden van de Regio Gelderland  overgenomen. Deze groep is in 2020 overgeheveld naar de kWbn.

WAT DOET DE WANDELVERENIGING GELDERLAND?

De activiteiten van de Wandelvereniging Gelderland bestaan uit het organiseren van de

• de Avond 4Daagse in Nijmegen (4.000 deelnemers voornamelijk kinderen)
  • Herfstkleurentocht.
  • Hieraan voorafgaand worden de wandelroutes verkend en gemarkeerd.
  • Zorgt voor een goede startplaats en de plaats van inschrijving voor de wandeltocht.
  • Er moeten de benodigde vergunningen worden aangevraagd.
  • Gecertificeerde verkeersregelaars zorgen dat de wandelaars veilig op het uitgezette parcours kunnen wandelen.
  • Wat betreft de Herfstkleurentocht heeft het bestuur met ingang van 2023 besloten, om kleine organisaties in de gemeente Nijmegen financieel te ondersteunen met € 1,00 per inschrijving (het inschrijfgeld wordt daardoor niet verhoogd).

Voor Nijmegen en omgeving is Wandelvereniging Gelderland een bekend begrip, die zich al gedurende lange tijd, (meer dan 70 jaar) bezig houdt met het promoten en bevorderen van het wandelen.
Het is bekend dat deelname aan de Avond4Daagse zorgt voor veel plezier en leuke herrineringen.

Zij is opgericht in 1932 en gedurende al die jaren hebben zich vele veranderingen voorgedaan, maar heden ten dage kunnen we zeggen dat Wandelvereniging Gelderland met haar tijd is meegegaan..

Bestuur:

Joop Wesseling, voorzitter